Mevzuatlar

TOBB İL KADIN GİRİŞİMCİLER KURULU İCRA KOMİTESİ SEÇİMLERİNE DAİR USÛL VE ESASLAR

TOBB İL KADIN GİRİŞİMCİLER KURULU İCRA KOMİTESİ SEÇİMLERİNE DAİR USÛL VE ESASLAR

BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar

Amaç

MADDE 1 - (1) Bu Esasların amacı, TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesi seçimlerinde uygulanacak usûl ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 - (1) Bu Esaslar, TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesi seçimlerini kapsar.

Dayanak

MADDE 3 - (1) Bu Esaslar, Birlik Yönetim Kurulunun 28.09.2012 tarihli ve 74 sayılı Kararına istinaden yürürlüğe konulmuş olan “TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu ile TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesinin Kuruluş, Çalışma Usul ve Esasları”na dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 - (1) Bu Esaslarda geçen;

a) TOBB veya Birlik: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğini,

b) İl Kurulu: TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulunu,

c) İl İcra Komitesi: TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesini,

d) Koordinatör: İl sathında Kadın Girişimciliğin geliştirilmesi konusunda faaliyetleri koordine etmek ve İl Kurulu ile İl İcra Komitesinin idari iş ve işlemlerini yürütmek üzere görevlendirilen ticaret ve sanayi odası, sanayi odası, ticaret odası, deniz ticaret odası veya ticaret borsasını,

e) Oda: Ticaret ve sanayi odası, ticaret odası, sanayi odası ve deniz ticaret odasını,

f) Borsa: Ticaret borsasını,

g) Girişimcilik Müdürlüğü: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Girişimcilik Müdürlüğünü,

h) Kadın Girişimcilik Sekreteri: Koordinatör Oda/Borsa tarafından İl Kurulu ve İl İcra Komitesinin idari iş ve işlemlerini yürütmek üzere Oda/Borsa personeli arasından belirlenen kişiyi,

i) Merkez Seçim Kurulu: Birlik Başkanı tarafından belirlenen üç kişiden oluşan kurulu,

j) Bilgi Sistemi: TOBB Girişimciler Kurulları Bilgi Sistemi’ni ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

İl İcra Komitesi Üyeliği Seçimi

İl İcra Komitesi Üyeliği

MADDE 5 - (1) İl İcra Komitesi asıl ve yedek üyeliği seçimleri, Birlik tarafından belirlenen kontenjanlar çerçevesinde ve tarihte;

  • Her bir İl Oda/Borsa merkezinde,
  • Her bir İlçede, Bilgi Sistemine kayıtlı kadın girişimci üye sayısı fazla olan İlçe Oda/Borsası merkezinde, eşitlik halinde Bilgi Sistemine Kayıtlı genç girişimci üye sayısı fazla olan İlçe Oda/Borsası merkezinde yine eşitliğin bozulmaması halinde ise kendi aralarında çekilecek kura ile belirlenen İlçe Oda/Borsası merkezinde kurulacak sandıklarda İl Kurulu üyesi olarak belirlenmiş kişilerce oy kullanılması suretiyle yapılır.

(2) Seçimin yapılacağı Oda/Borsa tarafından, seçmen listelerini incelemek ve seçimleri yapmak üzere kendi personeli arasından bir başkan ile iki üyeden oluşan bir seçim sandık kurulu oluşturulur.

(3) Seçim sandık kurulu, seçimlerin bu esaslara göre yürütülmesi, yönetimi ve oyların tasnifi ile görevli olup, bu görevleri seçim ve tasnif işleri bitinceye kadar aralıksız olarak devam eder.

(4) Seçimde oy kullanabilecek İl Kurulu üyelerini gösteren listeler, seçimin yapılacağı tarih, başlangıç ve bitiş saatleri, yeri ile diğer hususlar Oda/Borsa ilan yerlerinde asılmak ve koordinatör Oda/Borsa internet sitesinde yayımlanmak suretiyle seçimin gerçekleştirileceği tarihten en geç yedi işgünü öncesinden itibaren ilan edilir.

(5) Seçmen listelerinin yayımlandığı gün itibariyle iki işgünü içerisinde söz konusu listelere ilişkin yapılacak itirazlar, seçimi yapacak Oda/Borsanın yönetim kurulu tarafından incelenir ve en geç iki işgünü içerisinde karara bağlanır ve bu kararlar söz konusu Oda/Borsa’nın ilan yerlerinde asılmak suretiyle duyurulur. Bu kararlara ilan tarihinden itibaren iki işgünü içerisinde Merkez Seçim Kurulu nezdinde itiraz edilebilir. Merkez Seçim Kurulunun vereceği karar kesindir.

(6) Seçimler, ilgili Oda/Borsa’nın hizmet binasında yapılır.

(7) Seçmen sayısına göre seçim sandıklarının yer ve sayısı ile seçimle ilgili diğer hususlar seçim sandık kurulu tarafından belirlenir. Seçimlerde kullanılacak araç ve gereçler, seçimin yapılacağı Oda/Borsa tarafından temin edilir.

(8) Belirlenen günde seçime ayrılan yer veya bölümde yalnız seçim yapılır ve seçim işleri bu Esaslar hükümlerine uygun olarak yürütülür.

İl İcra Komitesi üyesi adaylık başvurusu

MADDE 6 - (1) Seçmen listesinde yer alan İl Kurulu üyelerinden İl İcra Komitesi üyesi adayı olmak isteyenler, seçimin gerçekleştirileceği tarihten en geç üç gün öncesine kadar, seçimin yapılacağı Oda/Borsa’ya bir dilekçe ve ekinde aday olabilme şartını tevsik eden adli sicil belgesi ile başvurur. Bu Oda/Borsalar tarafından, aday olabilme şartlarını taşıyan adaylara ilişkin gerekli bilgileri içeren liste seçimin gerçekleştirileceği tarihten en geç bir gün öncesinden itibaren Oda/Borsanın ilan yerlerinde asılmak ve varsa Oda/Borsa internet sitesinde yayımlanmak suretiyle seçim sonuna kadar ilan edilir.

 

İl İcra Komitesi üyeliği seçim sonuçlarına ilişkin itirazların incelenmesi

MADDE 7 - (1) İl İcra Komitesi üyeliği seçim sonuçlarına itiraz süresi, seçim sonuçlarının ilanından itibaren bir iş günüdür.

(2) İl İcra Komitesi üyeliği seçimlerinin devamı sırasında yapılan işlemler ile ilan süresi içerisinde seçim sonuçlarına yapılacak itirazlar seçimin yapıldığı Oda/Borsanın Yönetim Kurulu tarafından aynı gün incelenir ve karara bağlanır. Söz konusu Yönetim Kurulunun itiraz üzerine vereceği kararlar, seçim yerinde asılmak suretiyle bir tam iş günü ilan edilir. Bu kararlara karşı, ilan süresi içerisinde Merkez Seçim Kuruluna itiraz edilebilir. Merkez Seçim Kurulu itirazı iki işgünü içerisinde karara bağlar. Bu karar kesindir.

(3) İtiraz süresinin geçmesi ve itirazların karara bağlanmasından sonraki gün, kesin sonuçlar seçim yerinde asılmak ve varsa ilgili Oda/Borsa’nın internet sitesinde yayımlanmak suretiyle bir tam iş günü ilan eder.

(4) İl İcra Komitesi üyeliği seçimlerinin herhangi bir sebeple yapılamaması, durdurulması veya iptal edilmesi nedeniyle İl İcra Komitesi üyesinin seçilememiş olması İcra Komitesi Başkan ve Başkan Yardımcılıkları seçimlerinin yapılmasını engellemez.

(5)       İl İcra Komitesi üyesi seçildikleri kesinleşenlere ilişkin bilgiler, seçim sonuçlarının kesinleşmesini takiben 2 işgünü içerisinde, ilgili Oda/Borsalar tarafından koordinatör Oda/Borsa’ya ve seçilen kişilere yazılı olarak derhal bildirilir. Bu kişilere ilişkin gerekli bilgiler Birlik tarafından talep edilen biçimde koordinatör Oda/Borsa tarafından Birliğe iletilir.

Oy verme işlemi

MADDE 8 - (1) Oy verme işlemleri, gizli oy ve açık tasnif esaslarına göre yapılır. Belirlenen seçim süresi sona erdiği halde, sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler de oylarını kullanırlar. Seçmen listelerinde adı yazılı olmayanlar oy kullanamazlar. Oylar, oy verenin kimliğinin Oda/Borsa veya bir başka resmi kuruluşça verilen belge ile ispat edilmesinden ve listedeki isminin karşısındaki yerin imzalanmasından sonra kullanılır.

(2) Oylar, herhangi bir şekilde hazırlanmış oy pusulalarının, üzerinde seçimi yapacak Oda/Borsanın mührü bulunan ve oy verme sırasında verilecek tek tip zarflara konulması suretiyle kullanılır.

(3) Oylar ilan edilen gün ve saatte belirlenen yerlerde, seçim sandık kurulunun huzurunda sandığa atılmak suretiyle kullanılır.

(4) Seçmenlerin oy pusulalarını gizli olarak doldurmaları veya hazır ve basılı oy pusulalarını zarfa koymaları için, kendilerine oy verme yeri gösterilir. Oy verme yeri olarak belirlenen mekanın, oy pusulası doldurulması esnasında pusulanın bir başkası tarafından görülemeyecek şekilde düzenlenmesi esastır. İl İcra Komitesi üyesi adaylarının isimleri alfabetik olarak sıralanmış bir liste halinde, oy verme yerine konulur. İl İcra Komitesine seçilecek asıl ve yedek üye sayısı da burada yazılı olarak ayrıca ilan edilir. Oy pusulalarının bu yerde zarfa konulması mecburidir.

(5) İl İcra Komitesi üyeliği seçimi için doldurulacak oy pusulalarına oy kullanan kişi tarafından asıl ve yedek üye olarak seçilmek istenen adayların isimleri ayrı ayrı belirtilir.

 

(6) Aday adlarının yanına sıra numarası konulmaz, konulmuş ise bunlar tercih sırasını göstermez. Seçmenin oy hakkını sınırlayıcı hiç bir tedbir alınamayacağı gibi, mükellefiyet de yüklenemez. Bir seçmen kapalı oy yerinden dışarı çıkmadıkça hiç kimse oraya giremez.

(7) Zarfı alan seçmen doğrudan oy verme yerine gider ve oyunu bu yerde zarfa koyar. Oy verme yerine girmeyen veya zarfı alıp oy vermeyen ya da açıkta oy kullanmak isteyen seçmenden zarf seçim sandık kurulunca geri alınır, bu kişiye oy kullandırılmaz, durum tutanakla tespit olunur.

Sandıkların açılması ve oyların tasnifi

MADDE 9 - (1) Seçim sonunda sandık, seçim sandık kurulu üyeleri tarafından oy verme yerinde bulunanların gözü önünde açılır ve çıkan zarflar sayılarak tutanağa yazılır.

(2) Sandıktan çıkan bütün zarflar, tek tek kontrol edilir. Bunun sonucunda, üzerinde ilgili Oda/Borsa mührü bulunmayan veya üzerinde herhangi bir işaret, imza veya hüviyet taşıyan zarflar geçersiz sayılarak ayrılır. Kalan zarfların sayısı, oy veren seçmen sayısıyla karşılaştırılır. Zarfların sayısı oy veren seçmen sayısından fazla çıktığı takdirde seçim sandık kurulu başkanı, kalan zarflar arasından fazlayı karşılayacak sayıda zarfı gelişigüzel çekerek ayırır.

(3) Ayrılan zarfların sayısı tutanağa geçirilir ve bu zarflar açılmadan derhal yakılmak suretiyle yok edilir. Bundan sonra geçerli zarflar sayılarak sandığa konur ve ara verilmeksizin alenen tasnife başlanır.

(4) Oyların sayımı ve dökümü aralıksız devam eder. Yapılacak itirazlar işi durdurmaz.

(5) Tasnif işinin tertibi ve idaresi seçim sandık kurulu başkanına veya onun bulunmaması halinde görevlendireceği sandık kurulu üyesine aittir. Tasnif neticesinde oy pusulalarının zarf sayısına uygunluğu kontrol edilir ve keyfiyet tutanağa geçirilir.

(6) Adayların aldıkları oylar belirlendikten sonra, adaylar en yüksek oy alandan aşağıya doğru sıralanır ve seçilecek kişi kadar aday, sırasıyla en yüksek oy alandan başlamak üzere adaylar arasından belirlenir. İl İcra Komitesi yedek üye adayları için de aynı işlem gerçekleştirilir.

(7) Oy pusulasında, öncelikle aday olmayan isimler silinir. Daha sonra, geriye kalan isimler arasından tespit edilen seçilecek kişi sayısından fazla olan isimler sondan başlayarak silinir. Belli aday sayısından az sayıda isim ihtiva eden oy pusulası olduğu gibi kabul edilir ve geçerli sayılır. Aynı isim pusulada birkaç defa yazılsa bile tek oy sayılır.

Geçersiz oy pusulaları

MADDE 10 - (1) Oy pusulalarının tasnifinde uygulanacak esaslar şunlardır;

a) Seçim sandık kurulunca verilen mühürlü zarftan başka zarfa konulmuş pusulalar geçersiz sayılır.

b) Seçmenlerin adını, soyadını, imzasını ve siyasi hüviyetini belli edecek herhangi bir alamet veya işaret taşıyan zarfların içerisinden çıkan oy pusulaları geçersiz sayılır.

c) Okunabilen ve seçilme yeterliliğini haiz olanlara verilenler hariç, ihtiva ettikleri adlardan hiçbirisi sandık kurulunca okunmayan oy pusulaları geçersiz sayılır.

d) Aynı zarftan çıkan muhtelif adlar taşıyan birden fazla oy pusulaları geçersiz sayılır.

 

e) Bir zarftan aynı adları taşıyan birden fazla oy pusulası çıkması halinde bunların bir tanesi geçerli sayılır, diğerleri imha edilir.

f) Bir oy pusulasında seçilme yeterliliğini haiz olanlarla olmayanların adları bir arada yazılı ise, seçilme yeterliliğini haiz olmayanların adları okunacak şekilde çizildikten sonra diğer şahısların oyları geçerli sayılır.

g) Oy pusulasında aday listesinde olmayan bir kişinin isminin bulunması halinde bu isim çizilerek, diğer şahısların oyları geçerli sayılır.

h) Seçmenin hüviyetini veya oyunu belli edecek herhangi bir işaret, kayıt, ibare taşıyan zarfın içindeki oy pusulaları geçersiz sayılır.

Tutanak

MADDE 11 - (1) Seçim süresinin sonunda seçim sonuçları aşağıda belirtilen esaslara uygun olarak düzenlenecek bir tutanakla tespit olunur. Bu tutanağa;

a) Seçimlerin yapıldığı tarih ve gün,

b) Oy sandığının seçim sandık kurulu üyeleri ve seçim yerinde hazır bulunanlar huzurunda alenen açıldığı saat ve dakika,

c) Seçmen listesinde yazılı olan seçmenlerin sayısı,

d) Oy kullanan seçmenlerin sayısı,

e) Sandıktan çıkan zarf sayısı, geçersiz zarf sayısı ve ikisi arasındaki farkın oy vermiş olan seçmen sayısıyla karşılaştırılması sonucu, zarf sayısı fazla çıkmış ise fazla zarf sayısının adedi ile geçersiz ve fazla zarfların imha edildiği hususu,

f) Geçerli sayılan oy pusulalarının sayısı,

g) Oy pusulalarının kaç adedinin hangi sebeplerden dolayı geçersiz sayıldığı,

h) İtiraz edilmiş ve fakat geçerli sayılmış oy pusulalarının adedi,

i) Adaylar ile seçilenlerin aldıkları oy sayısına göre sıra ile aldıkları oy miktarları,

j) Tasnif sonucunun sandık kurulu başkanı tarafından orada hazır bulunanlara duyurulduğu,

k) Oy verme işlemlerinin bu Esaslara aykırı olduğu haber verilmiş veya şikâyet edilmiş olması halinde ise bunların nelerden ibaret bulunduğu

yazılır ve beş nüsha olarak düzenlenen tutanak seçim sandık kurulu başkan ve üyeleri tarafından imzalanır.

(2) Kullanılan oylar ve diğer belgeler tutanağın bir örneği ile birlikte üç ay süreyle Oda/Borsa genel sekreterliğince muhafaza edilir.

(3)  Seçim sonucunda belirlenen İcra Komitesi asıl ve yedek üyeleri listesi seçimin sonuçlarının kesinleştiği tarihten itibaren en geç iki işgünü içerinde Koordinatör Oda/Borsaya teslim edilir.

 

Oyların eşitliği

Madde 12 - (1) Adaylar arasında eşit sayıda oy almış olanlar bulunduğu takdirde seçim sandık kurulu önünde seçim sandık kurulu başkanı tarafından kura çekilerek sıralama yapılır. Son sırada eşit sayıda oy alanlardan sıralama kurasını kazanamayanlar seçilmemiş sayılır.

Seçimlerin iptali

MADDE 13 - (1) Seçimler öncesinde veya seçimler sırasında bir usulsüzlüğün tespit edilmesi halinde Merkez Seçim Kurulu seçimlerin iptaline ve yenilenmesine resen karar vermeye yetkilidir.

(2) Merkez Seçim Kurulu tarafından seçimlerin yenilenmesine karar verilmesi halinde; yenilenecek seçimlerde bu Esaslarda düzenlenen süreleri kısaltmaya ve seçim usullerini belirlemeye Merkez Seçim Kurulu yetkilidir.

(3) Seçimlerin ilgili Oda/Borsalar tarafından bu Esaslara uygun şekilde yerine getirilmediğinin tespit edilmesi halinde Merkez Seçim Kurulu resen seçimleri bir başka Oda/Borsaya yaptırmaya yetkilidir.

Yürürlük

MADDE 14 - (1) Bu Esaslar, Birlik Yönetim Kurulu’nun kararı ile yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 15 - (1) Bu Esaslar Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı tarafından yürütülür.

 

TOBB İL KADIN GİRİŞİMCİLER KURULU İLE TOBB İL KADIN GİRİŞİMCİLER KURULU İCRA KOMİTESİNİN KURULUŞ, ÇALIŞMA

USUL VE ESASLARI

Amaç

MADDE 1 - (1) Bu Esasların amacı, TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu ile TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesinin kurulması, yönetim, teşkilat ve çalışmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 - (1) Bu Esaslar, TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu ile TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesinin oluşumu, görevleri, seçilme esasları ve toplantılarına ilişkin hükümleri kapsar.

Tanımlar

MADDE 3 - (1) Bu Esaslarda geçen;

a) TOBB veya Birlik: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğini,

b) İl Kurulu: TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulunu,

c) İl İcra Komitesi: TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesini,

d) Koordinatör: İl sathında kadın girişimciliğin geliştirilmesi konusunda faaliyetleri koordine etmek ve İl Kurulu ile İl İcra Komitesinin idari iş ve işlemlerini yürütmek üzere görevlendirilen ticaret ve sanayi odası, sanayi odası, ticaret odası, deniz ticaret odası veya ticaret borsasını,

e) Girişimcilik Müdürlüğü: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Girişimcilik Müdürlüğünü,

f) Kadın Girişimcilik Sekreteri: Koordinatör tarafından İl Kurulu ve İl İcra Komitesinin idari iş ve işlemlerini yürütmek üzere belirlenen personeli ifade eder.

Koordinatörün belirlenmesi

MADDE 4 - (1) Her İlde, İl sathında kadın girişimciliğin geliştirilmesi konusunda faaliyetleri koordine etmek ve İl Kurulu ile İl İcra Komitesinin idari iş ve işlemlerini yürütmek üzere o İldeki Oda ve Borsaların çoğunluğunun mutabakatıyla bir koordinatör seçilir. Bu mutabakat sağlanamadığı takdirde koordinatör, Birlik tarafından belirlenir.

(2) Gerekli görüldüğü takdirde, Koordinatör görevi Birlik tarafından belirlenen Oda/Borsaya doğrudan verilebileceği gibi bu görev mevcut Oda/Borsadan alınarak o İlin bir başka Oda/Borsasına da verilebilir.

 

(3) Koordinatör, İl Kurulu ve İl İcra Komitesinin idari iş ve işlemlerini yürütmek üzere personeli arasından bir kişiyi Kadın Girişimcilik Sekreteri olarak görevlendirir ve görevlendirilmiş olan kişiye ilişkin bilgileri Girişimcilik Müdürlüğüne bildirir.

(4) İl Kurulu ve İl İcra Komitesi çalışmalarının yürütülebilmesi için yeterli fiziki şartlara sahip bir mekan Koordinatör tarafından tahsis edilir.

İl Kurulunun oluşumu ve görevleri

MADDE 5 - (1) İl Kurulu; en fazla, o ildeki oda ve borsaların meclis üyesi toplam sayısı kadar üyeden oluşturulur.

(2) İldeki her bir Oda/Borsa Yönetim Kurulu tarafından, en fazla Oda/Borsanın kendi Meclis üyesi sayısı kadar kişi İl Kurulu üyesi olarak belirlenir. Bu kişilere ilişkin gerekli bilgiler Koordinatöre bildirilir.

(3) İl Kurul üyeliği başvuruları, Birlik tarafından belirlenen başvuru formu doldurularak talep edilen bilgi ve belgelerle birlikte ilgili Oda/Borsa’ya teslim edilmek suretiyle yapılır. Teslim alınan başvuru formu ya da bilgi ve belgelerde eksiklik tespit edilmesi halinde bu durum başvuru sahibine Oda/Borsa tarafından yazılı olarak bildirilir. Bildirim tarihinden itibaren onbeş gün içerisinde eksikliğin giderilmemesi halinde bu başvuru geçersiz sayılır. Üyelik başvuruları, Oda/Borsa yönetim kurulu tarafından karara bağlanır. Ancak üyelik işlemi Birlik tarafından talep edilen bilgilerin tamamının yine Birlikçe tespit edilen yöntemle ilgili Oda/Borsa tarafından eksiksiz bir biçimde Girişimcilik Müdürlüğüne iletilmesi ile tamamlanmış olur. Oda/Borsa Yönetim Kurulunca reddedilen başvurulara ilişkin gerekli bilgi başvuru sahiplerine Oda/Borsa Genel Sekreterliği tarafından yazılı olarak iletilir

(4) İl Kurulunun toplam üye sayısı, Birlik tarafından gerekli görüldüğü takdirde artırılabilir. Bu durumda, ilgili ilin her bir Oda/Borsası tarafından belirlenecek üye sayısı da Birlik tarafından yeniden belirlenir.

(5) İl Kuruluna üye olacak kadın girişimcilerin, Ticaret siciline kayıtlı, gerçek kişi tacir veya tüzel kişilerin ortağı, yönetim kurulu üyesi, yöneticisi, genel müdürü veya murahhas azası olması gerekir.

(6) O İlde bulunan bir fakülte, yüksek okul ya da enstitüde, girişimcilik konusunda çalışmalar yürüten üniversite öğrencileri, öğretim görevlileri veya öğretim üyeleri ile toplum nezdinde saygınlık uyandıran diğer gerçek kişiler de İl Kurul üyesi olarak belirlenebilir. İl Kurulu üyeleri arasında, bu kişilerin sayısı, o Oda/Borsa tarafından belirlenebilecek İl Kurul üyesi toplam sayısının yüzde yirmisinden fazla olamaz.

(7) İl Kurul üyesinin, üye olma yeterliliklerinden en az birini kaybetmesi ya da ardı ardına yapılmış iki Kurul toplantısına katılmaması halinde üyeliği kendiliğinden sona erer. Koordinatör ilgili Oda/Borsaya üyeliğin sona erdiğini yazılı olarak bildirir.

(8) TOBB’un veya Kurulun itibarını zedeler nitelikte söylem ve/veya eylem içinde bulunan üyelerin üyelikleri o kişiyi üye olarak belirleyen Oda/Borsanın Yönetim Kurulu kararıyla veya TOBB tarafından sonlandırılabilir. Üyeliği sonlandırılanlar ilgili Oda/Borsa tarafından koordinatöre yazılı olarak bildirilir.

 

(9) İl Kurulu, kadın girişimciliğin ülke sathında geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına yönelik politika ve stratejiler oluşturulmasına ilişkin İl İcra Komitesine önerilerde bulunma görevini yürütür.

(10) İl Kurulu, yaptığı çalışmaları rapor halinde İl İcra Komitesine sunar.

İl Kurulu toplantıları

MADDE 6 - (1) İl Kurulu, yılda en az iki defa Koordinatör Oda/Borsa Başkanı ya da görevlendireceği Oda/Borsa Yönetim Kurulu Üyesi başkanlığında toplanır.

(2) İl Kurulu toplantısı gündem, tarih, yer ve saati Koordinatör Oda/Borsa Başkanı tarafından belirlenir. Toplantı davetleri İl Kurulu üyelerine koordinatör Oda/Borsa Genel Sekreteri veya görevlendireceği yardımcısı tarafından yazılı olarak yapılır.

(3) İl Kurulu genel toplantı giderleri Koordinatör tarafından karşılanır.

(4) İl Kurulu toplantısında kararlar, toplantıya katılan üyelerin en az üçte ikisinin oyu ile

alınır.

(5) İl Kurulu toplantılarına ilişkin karar tutanakları, kadın girişimcilik sekreterince tutulur. Bu tutanaklar Koordinatör Oda/Borsa Genel Sekreteri ya da görevlendireceği yardımcısı tarafından imzalanarak toplantı tarihini izleyen ilk toplantısında İl İcra Komitesine sunulur.

(6) İl Kurulu toplantıları Koordinatör Oda/Borsa merkezinde veya Koordinatör Oda/Borsa Başkanının onayı ile farklı bir yerde yapılır.

İl İcra Komitesinin oluşumu ve görevleri

MADDE 7 - (1) Onyedi üyeden oluşan İl İcra Komitesinin onüç asıl ve yedek üyesi, Birlik tarafından İl Oda/Borsa meclis üyeleri toplam sayılarının içerisindeki paylar dikkate alınarak belirlenen kontenjanlar çerçevesinde; her bir İlçeyi temsilen o İlçedeki Oda/Borsalarca ortaklaşa belirlenen İl Kurul üyeleri ve İl merkezini temsilen İl merkezindeki oda ve borsaların her birince ayrı ayrı belirlenen İl Kurul üyeleri tarafından ve arasından seçilir. İl Kurulu toplam üye sayısının onbeşin altında olduğu İllerde ise İl İcra Komitesi benzer yöntemle belirlenen dağılımda yedi üyeden oluşturulur. İl İcra Komitesinde yer alınabilmesi için, İl Oda/Borsaları veya İlçeler tarafından en az üç kişinin İl Kurul üyesi olarak belirlenmesi esastır.

(2) İl İcra Komitesinin diğer iki asıl ve yedek üyesi, Koordinatör tarafından belirlenen İl Kurul üyeleri tarafından ve arasından seçilir.

(3) Birlik tarafından belirlenen tarihte seçimi tamamlamamış olan İl İcra Komitesi üyelik kontenjanları için, gerekli görülmesi halinde TOBB tarafından belirlenen üyeler atanır.

(4) Koordinatör Oda/Borsa Yönetim Kurulu Başkanı tarafından Koordinatör Oda/Borsa Yönetim Kurulu üyeleri arasından görevlendirilen bir üye ile Koordinatör Oda/Borsa Genel Sekreteri ya da görevlendireceği Yardımcısı ise İl İcra Komitesinin doğal üyesidir.

 

(5) İl İcra Komitesi seçimleri Oda/Borsaların Genel Organ Seçimlerini takip eden doksan gün içerisinde TOBB tarafından belirlenen Usul ve Esaslar doğrultusunda, yine TOBB tarafından tespit edilen tarihte gerçekleştirilir. İcra Komitesinin görev süresi iki yıldır. Yeni seçilen İl İcra Komitesinin yapılacak ilk toplantısına kadar, eski İcra Komitesi görevine devam eder.

(6) İl İcra Komitesinin seçim usulüne ilişkin Usul ve Esaslar, Birlik Başkanının onayı ile yürürlüğe girer.

(7) İl İcra Komitesi üyeliği için, Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı beş yıl veya daha fazla süreyle ya da devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, kaçakçılık, vergi kaçakçılığı veya haksız mal edinme suçlarından hapis cezasına mahkûm olmamak şarttır. İl İcra Komitesi seçimlerine katılacak olan adaylar bu şartı taşıdıklarını tevsik eden adli sicil belgelerini adaylık başvuru dilekçeleri ile birlikte seçimim gerçekleştirileceği Oda/Borsa’ya ibraz etmek zorundadır. Bu süre içerisinde adli sicil belgelsini ibraz etmeyenler veya ibraz etmekle birlikte bu şartı taşımadıkları ilgili Oda/Borsa tarafından tespit edilenler seçimlere katılamazlar. Seçildikten sonra bu şartı taşımadıkları anlaşılanların icra komitesi üyeliği kendiliğinden sona erer.

(8) İl İcra Komitesi;

a) İldeki kadın girişimci potansiyelinin nicelik ve nitelik bakımından geliştirilmesi ve daha donanımlı hale getirilmesi amacıyla politikalar belirleme,

b) Girişimcilik kültürünün İldeki kadınlar arasında gelişmesine öncülük etme,

c) Girişimci ruhlu kişilere, bu özelliklerini daha etkili kullanabilmelerini sağlayacak, iş kurmayı düşünenlere kuruluş ve devamındaki işi sürdürme süreçlerinde ihtiyaçları olacak temel bilgileri vermek, yol göstermek amacıyla girişimcilik eğitimleri, seminer ve panel düzenleme,

d) İldeki lise ve üniversitelerde girişimcilik dersleri, seminerleri, panelleri düzenleme,

e) Girişimcilik, iş kurma konularında ilgili prosedürleri aktaran kitapçıklar ve CD’ler hazırlama,

f) Birlik tarafından hazırlanmış olan kadın girişimcilik konusunda detaylı bilgileri ve olanakları güncel olarak sunan internet portalında, İl İcra Komitesine ilişkin yer alan bölümün güncellenmesini sağlama,

g) İldeki kadın girişimcilerin deneyimli girişimciler yanında staj yapmalarını sağlama,

h) Koçluk sistemi geliştirerek ildeki yeni iş kuran girişimcilere deneyimli girişimciler tarafından belli sürelerde destek sağlama,

i) İl ekonomisinin gelişmesine katkıda bulunacak sektörlerde girişimde bulunulmasına yardımcı olacak tedbirleri belirleme ve bu sektörlere kadın girişimcileri yönlendirme ve teşvik etme,

j) Konuların özelliklerine göre çalışma grupları kurma,

 

k) Yurt içinde ve yurt dışında kadın girişimciliğe ilişkin gelişmeler ile idari ve yasal düzenlemeleri izleyerek toplayacağı bilgileri ilgililere ulaştırma,

l) TOBB Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesi tarafından alınmış olan ilgili kararların İl sathında uygulanmasını sağlama

konularında, İl Oda/Borsaları tarafından görüş oluşturulmasına katkı sağlar ve bu kapsamda koordinatör Oda/Borsa tarafından verilecek görevleri yerine getirir.

İl İcra Komitesinin Başkan ve sekreteryası

MADDE 8 - (1) İl İcra Komitesi, üyeleri arasından bir Başkan ve en az bir Başkan Yardımcısı seçer.

(2) Başkan ve Başkan yardımcılığı seçimleri aynı toplantıda ayrı ayrı yapılır. Başkan ve Başkan Yardımcılarının her birinin ayrı oda veya borsalar tarafından belirlenmiş İl Kurul üyeleri arasından seçilmesi esastır.

(3) İl İcra Komitesinin sekreteryası, kadın girişimcilik sekreteri tarafından yürütülür.

İl İcra Komitesi üyeleri

MADDE 9 - (1) İl İcra Komitesi üyesinin, üye olma vasıflarından en az birini kaybetmesi ya da bir faaliyet yılı içerisinde yapılan İcra Komitesi’nin toplam dört toplantısına katılmaması halinde üyeliği kendiliğinden sona erer.

(2) Üyeliği sona erenler, Koordinatör tarafından ilgili Oda/Borsaya ve Birliğe yazılı olarak bildirilir.

(3) İl İcra Komitesinin, İl Kurul üyeleri tarafından seçilen üyelerinden herhangi birinin İl Kurul üyeliğinin sona ermesi halinde, yedek üyeler sırasıyla, üyeliği sona eren kişinin görev süresini tamamlamak üzere göreve çağrılır.

(4) İl İcra Komitesinin boşalan üyeliği için geriye yedek üye kalmaması halinde, söz konusu üyelik için üyeliğin boşalmasının öğrenildiği tarihten itibaren en geç bir ay içerisinde bu esaslarda belirtilmiş olan şekilde üyelik seçimi gerçekleştirilerek sonucu Koordinatöre yazılı olarak bildirilir. Her ne sebeple olursa olsun bu bildirimin belirtilen sürede yapılmaması halinde, boş üyelik kontenjanına TOBB tarafından üye atanır.

(5) İl İcra Komitesi Başkanı ya da Başkan Yardımcılarından birinin görevinin sona ermesi halinde ise, İl İcra Komitesi ilk toplantısında, toplantıya katılan üyeler arasından Başkan ve/veya Başkan Yardımcısını seçer.

İl İcra Komitesi toplantıları

MADDE 10 - (1) İl İcra Komitesi, en az ayda bir defa toplanır. Toplantının gündemi, günü ve saati doğal üyelerin de uygun görüşü alınarak Komite Başkanı tarafından belirlenir. Toplantı davetleri Koordinatör Genel Sekreteri tarafından yazılı olarak yapılır.

(2) İl İcra Komitesi üyelerinden birinin teklifi ve en az bir üyenin bu teklife katılması ile gündeme ek madde ilave edilebilir.

 

(3) İl İcra Komitesi toplantı yeter sayısı, üye tam sayısının çoğunluğudur. Toplantılarda kararlar, toplantıya katılan üyelerin en az üçte ikisinin oyu ile alınır.

(4) Koordinatör maddi yükümlülükler getiren hususlara ilişkin karar alınabilmesi ancak İl İcra Komitesinin doğal üyelerinin olumlu görüşüne bağlıdır.

(5) İl İcra Komitesi toplantılarına ilişkin karar tutanakları kadın girişimcilik sekreteri tarafından tutulur.

(6) İl İcra Komitesi toplantıları Koordinatör Oda/Borsa merkezinde veya Koordinatör Oda/Borsa Başkanının onayı ile farklı bir yerde yapılır.

(7) İl İcra Komitesinin genel toplantı giderleri Koordinatör Oda/Borsa tarafından karşılanır.

İl İcra Komitesi kararlarının icrası

MADDE 11 - (1) İl İcra Komitesince alınan kararlar Oda/Borsa Başkanının onayı ile Koordinatör Oda/Borsa Genel Sekreterliği koordinasyonunda yerine getirilir.

(2) Koordinatör Oda/Borsa Yönetim Kurulunun uygun görmesi halinde, maddi destek talep edilebilir. Bu talep, ilgili Oda/Borsalar tarafından maddi imkanlar ölçüsünde yerine getirilir. Bu faaliyetlere ilişkin masrafların karşılanabilmesini teminen, Koordinatör Oda/Borsa Yönetim Kurulunun uygun görmesi halinde, sponsorluk alınabilir. Sponsorluğa ilişkin gerekli iş ve işlemler Koordinatör Oda/Borsa Genel Sekreterliğince yürütülür.

İl İcra Komitesi faaliyetleri

MADDE 12 - (1) İl İcra Komitesi Başkanı ya da üyeleri tarafından, Komitedeki görevleri kapsamında iştirak edilecek etkinlikler veya gerçekleştirilecek ziyaretler ile görsel ya da yazılı medyanın röportaj ve mülakat talepleri konusunda Koordinatör Oda/Borsa Başkanı, İl İcra Komitesi doğal üyeleri kanalıyla bilgilendirilir.

(2) İl Kurulu ve İl İcra Komitesi üyelerine ilişkin Birlik tarafından talep edilen bütün bilgiler ile İl İcra Kurulu tarafından gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin bilgiler Girişimcilik Müdürlüğü tarafından istenilen biçimde ve süre içerisinde Koordinatör tarafından Girişimcilik Müdürlüğüne intikal ettirilir.

(3) “Girişimcilik” veya “Kadın Girişimciler” konusunda bizzat Oda/Borsa veya İl İcra Komitesi tarafından gerçekleştirilecek olan organizasyonlar ile bu organizasyonlara davet edilmesi Oda/Borsa tarafından öngörülen TOBB Kadın Girişimciler Kurulu üyeleri konusunda, Girişimcilik Müdürlüğü, söz konusu organizasyonların planlanması safhasında, o ilin Koordinatörü tarafından yazılı olarak bilgilendirilir.

Çalışma Grupları

MADDE 13 - (1) İl İcra Komitesi, gerekli gördüğü konu başlıkları konusunda çalışma yapılması için daimi veya geçici çalışma grupları oluşturulmasını önerebilir.

 

(2) Çalışma gruplarında görev alacak kişiler İl İcra Komitesince aday gösterilen kişiler de dikkate alınarak Koordinatör Oda/Borsa Yönetim Kurulu tarafından görevlendirilir. Çalışma grubu üyelerinin belirlenmesinde kişilerin konuya ilişkin deneyimleri dikkate alınır.

(3) Çalışma grupları, söz konusu grupta görev alan kişiler arasından bir sorumlu seçer. Seçilen çalışma grubu sorumluları, İl İcra Komitesi toplantılarına gözlemci olarak katılabilirler.

Fesih

MADDE 14 - (1) Görev sürelerinin sona ermesini beklemeksizin, bu Esaslarda sıralanan görevlerini etkin bir biçimde yerine getiremediğine kanaat getirilmesi halinde İl İcra Komitesi veya çalışma grupları Birlik tarafından fesih edilebilir. Fesih edilen İl İcra Komitesinin yerine yenisi bu Esaslarda belirtilen hükümler doğrultusunda yeniden oluşturulur. Yeniden oluşturulan İl İcra Komitesi, fesih edilen Komitenin görev süresini tamamlar.

Yürürlükten Kaldırılan Düzenleme

MADDE 15 - (1) Birlik Yönetim Kurulunun 21/10/2010 tarihli ve 100 sayılı Kararı uyarınca07/04/2011 tarihinde yürürlüğe konulmuş olan “TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu ile TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesinin Kuruluş, Çalışma Usul ve Esasları” yürürlükten kaldırılmıştır.

İl İcra Komitesi Başkanlığı

GEÇİCİ MADDE 1 - (1) Bu Esasların yürürlüğe girdiği tarihte görevde bulunan İl Kurulu üyeleri ile İl İcra Komitesi Başkan ve üyeleri, yapılacak ilk seçimlere kadar görevine devam eder.

Yürürlük

MADDE 16 - (1) Bu Esaslar, Birlik Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 17 - (1) Bu Esaslar hükümlerini Birlik Başkanı yürütür.

 

0452 214 10 77 - 0452 214 19 35

Düz Mah. Stadyum Caddesi No:2 ORDU

Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.   -  Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

www.otso.org.tr

   

Copyright © ORDU TİCARET VE SANAYİ ODASI - Tüm Hakları Saklıdır.